جلوگیری از گاز گرفتن سگ

  • علت این گونه رفتار سگ نداشتن آگاهی لازم صاحب در تربیت سگ می باشد.
    بسیاری از افراد زمانی که سگی وارد منزل می شود فکر می کنند این حیوان وسیله ای برای سرگرمی می باشد و با آن شروع به بازی می کنند، بی آنکه بدانند این بازیها برای سگ چهمفهومی دارد.
    یکی از رایج ترین بازیها دادن پارچه و یا هر وسیله دیگر به دهان سگ و کشیدن سر دیگر توسط صاحب است. در این بازی سگ می آموزد که چگونه فک خود را محکم ببندد و این روشی برایآموزش گرفتن به سگ است، شاید بارها صاحبان دیده باشند زمانی که توپ و یا اسباب بازیی را برای سگشان پرتاب می کنند سگ آنرا گرفته اما نمی دهد حتی در این زمان نیز نباید توپ را از دهان سگ کشید بلکه باید جایزه ای در دست گرفته و به سگ پیشنهاد کرد سگ برای گرفتن آن دهان را باز کرده زمانی که توپ را برداشتید سگ را تشویق کرده جایزه را به آن بدهید.
    دیده شده صاحبان با سگ کشتی می گیرند و حیوان را به عقب هل می دهند و خرناس می کشند و سگ نیز همان رفتار را انجام می دهد در تربیت سگ این روش آموزش هجوم می باشد و یا زمانی که سگشان در خیابان به کسی پارس می کند نتنها با بیان کلمه نه مانع از رفتار اشتباه سگشان نمی شوند بلکه با شل کردن بند قلاده حیوان را به این رفتار تشویق می کنند و این یکی از روشهای آموزش حمله می باشد.
    در بیشتر موارد صاحبان این رفتارها را ناخواسته انجام می دهند و باعث خشونت در سگها می شوند.

    برای جلوگیزی از گاز گرفتن و رفتار خشن سگ به روشهای زیر عمل کنید:

  • دیگر این بازیها را انجام ندهید .
  • زمانی که سگ دست شما را گاز گرفت دست خود را با ترس عقب نکشید.
  • زمانی که کنار سگ می روید به آن قلاده زده و با زنجیر سگ را در کنترل خود قرار دهید.
  • با سگتان بسیار جدی رفتار کنید و آموزشهای مقدماتی را هر روز با سگ مرور کنید.
  • در زمان انجام این رفتار خشن، کلمه نه را محکم و خشن بیان کنید و روی صورت سگ آب بپاشید.
  • اگر باز به رفتار بدش ادامه داد در مرحله آخر زمانی که دست شما را گاز گرفت از داخل دهان سگ فک پائینی را گرفته و فشار می دهید و وقتی بی تابی سگ  زیاد شد رها میکنید. نترسید دراین شرایط سگ نمی تواند شما را گاز بگیرد.